נכון שאני נואמת בחסד, אמרתי הבוקר למטפל שלנו

אותי לפחות שכנעתי. עכשיו צריך רק לחכות שגם הצד השני ישתכנע, והוא – יש לו נאומים משלו. אבל הרגשתי טוב. בינתיים אותו צד שני נזכר שלא לקח את הקונצרטה הבוקר ולכן הוא רעב, אז נסענו לנווה צדק, ואחרי שעשינו וי על העין שלי והבנדיקט שלו, ופיענחנו למה התכוון המלצר כשאמר מילפיי (במלעיל) ואף דגמנו (והתאכזבנו), קיים אישי את הבטחתו והסכים שניכנס לחנות הספרים הנעימה "סיפור פשוט". ושם קרה המעשה:

חנות נעימה, כאמור. תרבותית, שקטה. המוכרות – נשים נעימות שלא מפריעות לשוטט. פינה של ספרי ילדים באנגלית (ספרי ילדים חביבים עליי במיוחד. גדעון מצא ספר מילדותו והסכים שאקנה לו אותו). ספרי פופ-אפ (החלטנו להזמין את הנסיך הקטן מאמזון). כל מה שחיפשתי מצאתי שם. גם דברים אחרים מרחיבי לב ודעת. אהיל מיוחד מושך את העין ודורש התקרבות, מינון נכון של מחברות כרוכות, גלויות נוסטלגיה ומגנטים. ובפינה ישב לו איש ובחיקו ילד, וקרא-לִחְשֵש לו ספר. ממש הייתי צריכה להתקרב (והתקרבתי, אלא מה) כדי לשמוע אותו (ולא ממש שמעתי). הם דיברו ביניהם, החליפו דעות. הילד, מלוכסן עין ויפהפה, לא היה מרוצה מהספר. האיש, ללא תווים מיוחדים, היה מאוכזב, אבל הכיל. הביא נימוק משלו נגד הספר שהילד רצה לקרוא, או לקנות. בסוף שכנע את הילד לקום ולחזור בשבוע הבא. והכול בשקט ובשלווה.

איך יפה בנווה צדק, אמרתי לעצמי. שישי בבוקר, אב ובנו בחנות הספרים. אינטימיות של פה לאוזן, כמה זה יפה ונדיר, בתוך המולת בני ה-40 פלוס מהפרוורים שבאים לספוג קצת אווירה ושמש, משתרכים בתור בין סוזנה לדלאל, ופה ושם מציצים במודעות הנדל"ן המודבקות על הזכוכית בגובה העיניים (פככך). אצלנו זה לא היה יכול להיות, השקט הזה.

אבל אז שמעתי את האב אומר לבנו את המשפט הרמת אביב גימלי הידוע "תפסיק לנג'ס, זה לא נעים לי", ונרגעתי.

במחשבה שנייה, נראה לי נכון למחוק את הנואמת בחסד מהכותרת ולהתחיל בפסקה השנייה, אבל לא בא לי. מתאים לי להישאר עם החסד היזום הזה שלי בסוף השבוע. ועכשיו אלך לבדוק את שקית הספרים החדשים שלי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הארות ותובנות. לפעמים אופטימיות, הרהורים, מי אני מה אני, ספרים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

