אוצר בהרי אדום

Kurt Elling, קטע מתוך Goodbye Pork Pie Hat


הרוח החמה, היבֵשה, ריח הים, אורות הבמה הרחוקה, והמוזיקה מסביב, אוף, המוזיקה הזאת – לרגע הזה התפללתי, והרגע הזה מחפה עד עכשיו

על עליבות התחנה המרכזית

ועל החום המכביד, הנורא

ועל זה שיש מחיר לא זול ל"אני קופצת לאילת ושכולם יקפצו" והוא עוד ייגָבה ממני, ואני לא מדברת (רק) על הכסף

ועל זה שפעמיים (!) פגשתי שם אנשים שידעתי לספר עליהם סיפור עתיר פרטים מעברנו המשותף והם אפילו לא זכרו איך קוראים לי

ועל הבכי – בדרך הביתה – של נערה שלא מצליחה להבין את החוקים, ואוי כמה שאני מזדהה איתה

ועל החמיצות שבמפגש מאחורי הקלעים, שלמרות הכוונות הטובות שנינו רצינו שייגמר כבר…

ועל מגבלות המצלמה, ועל זה שלא הצלחתי גם להתמסר למוזיקה וגם לנסות להנציח אותה. שכל העסק בן חלוף ואי אפשר להביא קצת ממנו למי שאיננו שם.

אבל הוא היה שם, האוצר שבאתי לחצוב מהרי אדום, שהרגשתי שאסור לי להחמיץ.

המוזיקה המרתקת הזאת, העזה והמורכבת והחזקה והעדינה, שבְּריתי איתה מתחדשת כל פעם מחדש, כל פעם מחדש אני בוחרת בה באהבה וברצון (והיא בי),

שוב נוכחתי כמה היא זוהרת ומרוממת כשהיא נכונה ומדויקת, וכמה היא עמומה ומתישה כשהיא בינונית

ואף על פי שפגשתי שם כמה אנשים ששימחו אותי מאוד, לא היה אכפת לי בכלל גם אילו הייתי לגמרי לבדי.

מפסטיבל אילת 2008 אזכור בייחוד צליל סיום אחד, גבוה, שקט ומדויק, שהלב ליווה בחרדה – יגיע ליעדו? יישאר? יחזיק מעמד? וכנגד כל הסיכויים הוא נחת בדיוק במקום, בעדינות של פרפר, הדליק סביבו אור נגוהות כחלחל כמו בסרטי פנטזיה, רטט קצת על מקומו – ונעלם.

<הצליל הזה, לצערי, אינו מופיע בסרטון שצילמתי. הייתה ביוטיוב דוגמה מהופעה באירופה, אבל הוסרה מאז הועלה הפוסט הזה לראשונה, וממילא סביר להניח שהאור הכחלחל לא נקלט במצלמה>

פוסט זה פורסם בקטגוריה הרהורים, מוזיקה, מי אני מה אני, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

