מאה אחוזי סערה

אולי הייתי צריכה להיזהר יותר. זה היה הערב הראשון שאחרי, סוף סוף שוב בבית, וכל מה שרציתי היה להתמסר לאיזה סרט שיעשה לי טוב. פתחתי בעייפות את ערימת הדיסקים ששלחה לי ט"ק הרחומה, וניגשתי היישר אל  "The Competition, שראיתי לראשונה סמוך לצאתו לאקרנים, בתחילת שנות השמונים בירושלים. לא ראיתי את הסרט הזה שנים, לדעתי הוא לא מופיע בדי-וי-די, וזכרתי שהייתי קשורה אליו, למרות שזה בעצם שמאטע, כמו שאימא שלי אומרת, כי אז בדיוק הייתי סטודנטית לפסנתר באקדמיה למוזיקה, והיה לי פוסטר של איימי ארווינג וריצ'רד דרייפוס על הדלת בסעדיה גאון. היה מי שאמר שאנחנו דומות moi (בעיקר בגלל השיער, אני משערת).

צפיתי בסרט וחשבתי לעצמי כמה שניהם מעושים ומאוסים כל כך, זוג השחקנים הזה, והמניירות של לי רמיק, זה ממש לא חוקי, וכמה מופרכת נראית ה"נגינה" בסרט הזה; ובכל זאת שקעתי לי בהתפנקות נוסטלגית בעלילה ובמוזיקה, מרגישה מרחוק את כובד השנים שחלפו.

דווקא נזהרתי כשהתחיל להתנגן "הקיסר". לפני כמה שבועות אבא הציע לי לבחור תקליט כדי לדגום את המחט החדשה שקנה לפטיפון הישן שלו, והקשבנו יחד לקונצ'רטו הזה, למרות שיום קודם שמע אותו בעצמו. תקליט ישן, מוכר, מפעם. צבט לי בלב, אמנם, וסיפרתי לגדעון שישב לידי, ומחיתי כמה דמעות. אני לא מצפה להיות לא עצובה, וזה בסדר לבכות. אפילו משחרר קצת.

אבל הפרוקופייב תפס אותי לא מוכנה. אבא בכלל לא הכיר את הקונצ'רטו הזה, אני חושבת, אבל אני בזמנו התאהבתי בו וקניתי תקליט ולמדתי להכיר אותו היטב. משהו במתח של המלודיה הקורעת במיתרים בפתיחה – בקושי 10 שניות, אני חושבת – ואולי אחר כך גם במראה של ארווינג ה"מנגנת" בשקדנות את חלקי השש-עשרה המהירים, רכונה על הפסנתר – פתאום המס איזה קיר, ומצאתי את עצמי מתייפחת בקול, עוברת בבת אחת משקט מוחלט למאה אחוזי סערה, נסחפת בנחשול של בכי, כל הווייתי כְּאֵב. דווקא כי זה היה יפה כל כך, הרגע המוזיקלי הזה, אני מניחה. גדעון היה במטבח לרגע, ובא בבהלה לראות מה קרה.


לא קרה כלום. בסך הכול שמעתי מוזיקה.


פוסט זה פורסם בקטגוריה הרהורים, מוזיקה, מי אני מה אני, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

