פסיכית

בהחלט מילה שמתארת אותי, ובמיוחד בימים אלה. ישבתי מול המחשב, כולי מזוככת מבוקר של בכייה הגונה אצל הפסיכו' הצדיק שמנסה כמיטב יכולתו לחפש את הבורג שהלך אצלי לאיבוד, וחשבתי מה מכל הבלגן שמתחולל אצלי בראש ראוי שיועלה על הכתב מחד ויכול לעבור את הצנזורה הפנימית מאידך. הרי לא בא בחשבון שאחשוף כאן דברים שיקרעו חורי הצצה בתדמית הייצוגית למשעי שלי, שלא לדבר על זה שבעיניי יש משהו נחות בצבירת נקודות (וכוכבים) בתמורה להתערטלות נפשית. אותי חינכו שיש תמיד לשמור על הכבוד העצמי.

הקיצור, לאחר שתרתי נואשות אחר נושא לפוסט מהתחומיים הרגילים שלי – אנקדוטות חביבות מחיי המשפחה (כבר מיצית, אני אומרת לעצמי), סקירות ספרים מלומדות בגוון אישי (נו באמת. אז את קוראת ספרים. באמת כל הכבוד), קטעי נוסטלגיה מתרפקים בצירוף תמונות שחור לבן (פה אני בהחלט במשיכת יתר) וזרמי תודעה מפַכּים בנפח כזה או אחר (ומיד אני נזכרת שצריך להוציא את הכביסה מהמכונה) – והעליתי חרס בידי, כי מה שמעסיק אותי באמת זה הבלגן שבראש, החלטתי לוותר ועברתי ליו-טיוב.

ושם מצאתי פתאום את Twisted, בביצוע המקורי של אנני רוס, משנת 1959, השנה שבה נולדתי (זה בטח לא מקרה). זה קטע ג'אז ידוע, שהיא חולקת בו על אבחנתו המלומדת של הפסיכיאטר שלה. השירה עצמה מהירה וּוירטואוזית; זאת ווקאליזה, כלומר טקסט שהולבש על קטע אלתור אינסטרומנטלי. אני מוקסמת מהנונשלנטיות המדויקת, מהברק נטול המאמץ, ו(בקליפ המקורי, שהוסר לצערי מאז עלה הפוסט לראשונה) מהאייליינר האימתני של אנני. כתבתי פעם עיבוד לשיר הזה לקבוצת הא-קפלה שאני שרה בה, שמיניית ווקאל, ואני שרה בו את תפקיד הסולו (למילים בעברית של חירם אמיר). הקלטנו את השיר הזה – שנקרא "פסיכית" בגרסתנו – בהופעה שהתקיימה לפנות בוקר במצדה לפני שנתיים. לא רואים הרבה, אבל שומעים טוב.

ואז חשבתי שזה יכול בינתיים להיות משהו שאני אומרת פה על עצמי, שמצד אחד הוא אמת ומצד שני הוא לא מוגזם מבחינת החשיפה. ונחמד לי גם לנצל את ההזדמנות ולספר לכם ששמיניית ווקאל תצא ביום שישי, שבוע מהיום, לקונצרטים בלייפציג ובמרבורג, בפסטיבלי א-קפלה, והאמת היא שזה מוסיף לתחושת הלחץ, אבל גם עושה קולות של אור בקצה המנהרה.

קבלו אותנו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הרהורים, מוזיקה, מי אני מה אני, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

